Woensdag 17 mei 2017 - Reisverslag uit Ettelbruck, Luxemburg van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu Woensdag 17 mei 2017 - Reisverslag uit Ettelbruck, Luxemburg van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu

Woensdag 17 mei 2017

Blijf op de hoogte en volg Gerda

17 Mei 2017 | Luxemburg, Ettelbruck

Vanmorgen wakker geworden op de camperplaats bij Niesmann-Bischoff en vandaag is ons doel om op de camping in Ettelbruck te komen, maar vooral van de natuur om ons heen te genieten!
De koolzaadvelden staan in bloei, wat een mooi geel beeld geeft.
Bitburg staat bekend om zijn bierfabriek, velen gingen daar een bezoekje brengen.
Een bakje koffie met een lekker gebakje slaan we niet af…..op een terras in de schaduw, heerlijk. De temperatuur stijgt onderhand naar de 30 graden. Onderweg is daar Vianden, met zijn kasteel in de hoogte! Een leuke plaats en warempel, er is ook een kabelbaan!
Op vele plekken zien we herinneringen van de 2de W.O.
Na verloop van tijd komen we op de Camping in Ettelbruck aan, we staan in een laantje en we genieten van de rust en nemen contact met het thuisfront via de WIFI.
Het restaurant is prima hier, en de eigenaresse trakteert ons na de briefing op een kopje koffie, het koffieapparaat is kapot gegaan, dus dan meer bekertjes wijn en fris uitgedeeld.
De briefing ging over de dag van morgen, hoelaat de bus komt en zo…..
Maar ook belangrijke huishoudelijke mededelingen. Ellen, de eigenaresse deelt tasjes met folders over de omgeving uit.
Alles was gezegd, en sommigen bleven nog even van de heerlijke avond genieten met elkaar. De weersverwachting voor morgen en overmorgen is niet zo best, we duimen!